De eerste week - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van jorine - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van jorine - WaarBenJij.nu

De eerste week

11 Maart 2013 | Brazilië, Ilha Grande

Het eerste weekje is voorbij gevlogen, dus hoog tijd voor mijn eerste update. Na vorige week zondag door Isaac en mijn ouders te zijn uitgezwaaid,ging het avontuur dan toch echt beginnen. Ik heb een goede vlucht gehad ( gelukkig met een baby naast mij die wel doorsliep.)
En toen was daar Rio: wat een geweldige stad! Naast dat het weer er heerlijk is en het strand 1 blok van het hostel is, is er ook nog eens veel te zien. Dus ik heb mij direct maar opgegeven om een dagtrip te doen langs alle toeristische attracties. Dinsdag met een groepje mensen eerst naar het standbeeld van Christus geweest, waarvandaan je ook een mooi uitzicht hebt over de stad. Vervolgens via Santa Teresa ( een koloniale wijk) naar de Lapa stairs; een trap met allemaal mozaïeken erin. Als afsluiter de Sugarloaf mountain met een uitzicht over Rio in het donker.
Op de dagtrip en in het hostel aardig wat mensen leren kennen en de volgende dag besloten met z'n allen naar Copacabana beach te gaan. Het was even wat lastig om het Busschema van Rio te begrijpen, maar uiteindelijk toch er gekomen. Daar heel de dag van de zon, caiprinha's en verse kokosnoten genoten.
Na de drukte van Rio er voor gekozen om wat rustigers op te zoeken. Gelukkig ligt op nog geen 2 uur rijden en een uur met de boot het eiland Ilha Grande. Een echt paradijs met zon, zee, strand en een jungle met apen. Hier de eerste dag naar Lopes Mendes geweest; het mooiste strand van Brazilië. Helaas moet je dan wel eerst een half uur in de hitte een heuvel op en af lopen, maar het was het waard. Geweldig uitzicht en mooie golven.
In het hostel een stel Engelsen ontmoet en gister besloten samen te gaan duiken. Bij de eerste duik was weinig te zien, maar bij de tweede duik was er een mooi scheepswrak om in en doorheen te zwemmen.
Ik heb mij dus de eerste week prima vermaakt met veel zon, zee en strand. De hostels tot nu toe waren beter dan verwacht en zijn een makkelijke manier om mensen te leren kennen en samen dingen te ondernemen. Zeker de free Caiprinha's vielen goed in de smaak :)
Zo dit was het voor de eerste post, nu nog wachten tot ik weer wifi heb, want sinds de tropische regenstorm van eergisteren werkt het niet meer goed.

• 11 Maart 2013 - 20:55

Grote:

Hi kleine, klinkt alle,aal goed!wat een heerlijkheid moet dat zijn om alles weer te ontdekken en mee te maken!! Wel beetje jarlours hoor! Leuk dat je al zo snel weer zoveel mensen ontmoet. Geniet daar en (als grote zus;-)),doe voorzichtig:-) dikke dikke x

• 11 Maart 2013 - 23:55

Alette:

Fijn om een verslagje van je eerste week te lezen.
    Klinkt allemaal erg aantrekkelijk. Vooral de zon spreekt mij erg aan.
    Na een paar lente dagen hebben we weer sneeuw en vriest het.
    Geniet, je hebt nog heel veel weekjes te gaan :-) . Lfs Ax

• 12 Maart 2013 - 11:14

Ca & Willem:

Yo Jor! Wat een topverhaal & wat een zaligheid: zon, zee & strand, leuke mensen, duiken & veel Caipirinha's! :) Holiday to the max! Veel dingen die je vertelt herkennen we, heel cool! Onwijs veel plezier, geniet van alle heerlijke momenten & avonturen en we volgen je via de site! Dikke zoen! Ca & Willem.

• 12 Maart 2013 - 11:43

Linda:

Klinkt goed! Vooral de baby die doorslaapt, hihi.
    Zonder gekheid; geniet ervan, heerlijk dat je al die mooie dingen kunt zien en meemaken!

• 14 Maart 2013 - 07:39

Liesbeth:

Om jaloers van te worden!!!! Geniet er van!!