Update 2: Sao Paulo en de Pantanal - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van jorine - WaarBenJij.nu Update 2: Sao Paulo en de Pantanal - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van jorine - WaarBenJij.nu

Update 2: Sao Paulo en de Pantanal

Blijf op de hoogte en volg

21 Maart 2013 | Brazilië, Bonito

Zo de eerste post is al weer even geleden, dus tijd voor een tweede. Ik was van plan eerder te posten, maar had even geen wifi omdat ik in de pantanal (soort jungle) zat. Daarover later meer, ik zal verder gaan waar ik was gebleven
Na het duiken nog lekker een dagje op het tropische eiland Ilha Grande vertoeft. Heerlijk zwemmen en genieten van een koud biertje op het strand. Vervolgens doorgereisd naar Paraty, een klein dorpje bekend om de oude koloniale straten en huizen. Daar met een boottocht meegegaan langs verschillende stranden en gezellig met de vissen gezwommen.
Vervolgens door naar Sao Paulo(SP). Wat een geweldig metro systeem hebben ze daar! Kunnen ze in Nederland nog wat van leren. In SP gezellig met Rafael (een vriend met wie ik in Polen gestudeerd heb) een hapje gaan eten. Erg leuk om te horen wat hij nu doet en over Polen te praten. Niet te geloven dat dat alweer 8 jaar geleden is. Vervolgens nog een dagje extra gebleven om de stad goed te bekijken en ook om St. Patrick's day te vieren, dat is hier blijkbaar een groot feest met in veel kroegen versiering en groen bier :)
Vanuit SP de nachtbus gepakt richting Campo Grande. Een hele ervaring zo'n nachtbus; het is vrij luxe met airco en genoeg beenruimte. Slapen lukte alleen niet zo goed omdat de bus om de 3 uur ergens stopte. Vanuit Campo Grande direct een jungle tour richting de Pantanal geboekt. Nou dat was echt weer terug naar "vroeger". Geen internet, telefoonverbinding en laat ik maar niet over het sanitair beginnen. Hoewel de lodging wat karig was, was het wel een mooi avontuur. Zo ben ik gaan kaaimannen jagen in het donker op een bootje ( gelukkig dankzij Arthur met een goede zaklamp) , piranha vissen en heb ik een bushwalk gedaan. Het mooiste was anaconda jagen in het moeras op blote voeten. We hebben zelfs nog een kleine gevangen en natuurlijk later weer netjes losgelaten.
Nu weer uit de jungle: Wat kan een goede douche soms fijn zijn :) en ook weer goede wifi dus zal ook wat foto's uploaden.

  • 21 Maart 2013 - 23:24

    Alette:

    Zo klinkt behoorlijk spannend, allemaal.
    Brrrr, ik krijg de rillingen over die kaaimannen en slangen
    Stom, dat ik je mijn super zaklamp niet heb meegegeven
    Leuk dat je iemand uit je Polen tijd bent tegengekomen
    Ben benieuwd naar de foto's.
    Wat word je volgende reisbestemming?
    Dikke knuffel ! Axxx

  • 21 Maart 2013 - 23:24

    Alette:

    Zo klinkt behoorlijk spannend, allemaal.
    Brrrr, ik krijg de rillingen over die kaaimannen en slangen
    Stom, dat ik je mijn super zaklamp niet heb meegegeven
    Leuk dat je iemand uit je Polen tijd bent tegengekomen
    Ben benieuwd naar de foto's.
    Wat word je volgende reisbestemming?
    Dikke knuffel ! Axxx

  • 22 Maart 2013 - 10:47

    Linda:

    Dat zijn coole verhalen, leuk hoor! Fijn dat het allemaal goed gaat en ik zie uit naar je volgende bericht!

  • 22 Maart 2013 - 13:05

    Ca & Willem:

    Supervet!!! Pantanal is tof he, cool dat jullie nog een anaconda gevangen hebben ook! Die busritten zijn idd gaar haha elke keer nieuwe mensen erin & eruit. En staat die TV bij jou ook zo hard te tetteren 's nachts? ;) Op naar je volgende bestemming! Enjoy!! X Ca & Willem.

  • 24 Maart 2013 - 16:05

    Jan Willem, Floris & Maartje:

    Lieve Jorine,
    Na al jouw mooie foto's te hebben laten zien en de reisverhalen te hebben voorgelezen zijn wij nu ook allemaal op de hoogte van jouw spannende avonturen. Erg gaaf hoor!!

    Jan Willem: ik wil tante Jorine een dikke kus geven want ik mis haar zo en ik zal een mooie tekening voor haar maken. Die vis met scherpe tanden zag ere wel eng uit hoor! ;-) En die slang om je nek ook!!
    Floris: Floris wil ook een dikke kus geven en zeggen dat het hier allemaal goed gaat!
    Myrthe ligt lekker op haar buik te spelen en heeft 2 (onder)tandjes en brabbelt al een eind weg.

    Veel plezier daar verder met alle mooie belevenissen!
    veel liefs
    van ons allemaal

  • 26 Maart 2013 - 22:39

    MArtin:

    Mooi verhaal en mooie foto's jorus! Paraty ben ik ook geweest en daar ook op zon bootje langs de eilandjes gevaren, was mooi he?! Heb je daar toevallig gelogeerd bij de Nederlanders die daar een B&B hebben? Pantanal is ook super!
    Have fun

  • 27 Maart 2013 - 11:40

    Pauline:

    Ha kleine, wat leuk om weer te lezen!. Klinkt wel echt super allemaal en ook echt iets voor jou (en dan doel ik op het anaconda jagen op blote voeten in het moeras!wie zal wie wurgen als jullie elkaar tegen kwamen?;-) Hebt nog wel een redelijk druk programma zo te lezen! en wat grappig dat je mensen uit polen daar weer tegen komt. Veel plezier nog weer! Mis je wel beetje hoor!
    dikke dikke x

  • 28 Maart 2013 - 13:05

    Jan :

    Ziet er goed uit. Zou haast zeggen reis je in mei achterna. Goede reis verder. Grt Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Bonito

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 8199

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Zuid Amerika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: