Update 3:Argentinië - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van jorine - WaarBenJij.nu Update 3:Argentinië - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van jorine - WaarBenJij.nu

Update 3:Argentinië

04 April 2013 | Argentinië, El Calafate

Ik zit nu ongeveer 4500 km verwijdert van de vorige post, dus tijd voor een update. Na de pantanal( jungle) genoten van het plaatsje Bonito. De naam zegt het al: een mooi dorpje met een nog mooiere omgeving. Hier als een echte Nederlander een fiets gehuurd om de omgeving te bekijken en in een rivier met heel veel vissen te zwemmen.
Vanuit Bonito naar 1 van de grootste toeristische trekpleisters in Zuid Amerika gegaan: de Iguazu watervallen. In 1 woord WAUW! Eerst van het panoramische uitzicht aan de Braziliaanse kant genoten en de dag erna door de Argentijnse kant gewandeld. Je kan bovenop de watervallen staan of er vanuit beneden naar kijken. Geweldig met hoeveel kracht dat water naar beneden komt. Vooral het uitzichtpunt genaamd " Garganta del Diablo" oftewel " Devil's throat" deed mij een minuut lang door verwondering stil zijn ( ja dat is blijkbaar mogelijk) Natuurlijk veel te veel foto's gemaakt. Dus die krijgen jullie allemaal nog wel een keer te zien
Daarna was het een tocht van 18 uur per bus naar Buenos Aires. Helemaal niet erg met een whiskey vooraf en champagne na het eten. Ook lieten ze leuke films zien, zoals intouchables dus mijn Frans ook weer even opgehaald.
Buenos Aires is een mooie stad met vele oude huizen. Hier vooral rondgewandeld en veel gehoord over beroemde Argentijnen als Evita Perron en het stripfiguurtje Mafalda. Natuurlijk ook een beetje van het heerlijke eten ( Argentijnse steak) en het nachtleven geproefd. Nog een dagje naar het dorpje Colonia in Uruguay geweest wat met de veerboot makkelijk te bereiken is. Een mooi Unesco dorpje dat helaas wel heel erg toeristisch is geworden.
In Buenos Aires besloten om mijn reis verder door te zetten richting Patagonie. Hoewel ik dit eerst niet van plan was, hoorde ik van veel mensen dat het toch echt wel erg mooi is en gelukkig hielp een goedkoop vliegticket mee in de keuze. Dus ben ik naar El Calafate gevlogen. . En ik kan je zeggen absoluut de juiste keuze! Hier eerst een dagtocht gedaan naar de bergen van Torres del Paine in Chili. Geweldig om te zien en de kleuren van het gras, de bomen in combinatie met de bergen en lama's zorgden er natuurlijk voor dat ik weer veel te veel foto's nam. De dag erna de Perito Moreno ijsgletsjer bekeken waar om de zoveel tijd met veel lawaai een stuk ijs afbreekt. Het is net Ice Age.
Vervolgens naar El Chalten getrokken, wat een dorpje verderop is. Hier een wandeltocht van maar liefst 4,5 uur gemaakt en dat berg op en berg af. Dit alles om de bergen, waaronder de Fitz Roy, te zien. Een sportactiviteit die ik niet helemaal meer gewend ben, maar wat mij nog best goed af ging. Nu weer terug in El Calafate en aan het wachten op de bus naar Bariloche. Een bustes van maar liefst 28 uur, ik ben benieuwd hoe dat zal zijn!

• 04 April 2013 - 20:43

Anique:

Wow wat klinkt dat goed, vooral patagonie! Jaloers! Geniet ervan! X

• 04 April 2013 - 20:49

Alette:

Joris, het klinkt allemaal fantastisch. Je ziet veel mooie dingen en zo te lezen geniet je met volle teugen. Ben benieuwd naar de foto's! Dikke knuffel Axxx

• 04 April 2013 - 21:17

Rik:

Super tof daar he! Je hebt de beste plekjes uitgekozen.

• 05 April 2013 - 12:12

Ca & Willem:

Jor!! Wat onwijs cool dat je dat ook allemaal doet!! En in recordtempo! Klasse hoor! Maar dat wil natuurlijk wel met ritten van 28 uur! ;) Ben je wel weer helemaal bij met films, boeken en de verhalen van je medereizigers :). Ben benieuwd naar je foto's van Mt Fitz Roy, bij ons zat ie in de mist haha en de Perito Moreno gletsjer was cool he, net Ice Age idd en net Antarctica ;). En nu Bariloche....dat is echt heel erg mooi & .... Je moet er absoluut kaasfondue eten, die is echt goddelijk!! En het is ook heel leuk om naar dat ronde restaurant / uitzichtspunt bovenop de berg te gaan met schitterend uitzicht over het meer & daar een lekker taartje te eten. Super dat je zo aan het genieten bent!!!

Onwijs veel plezier, geniet van alle lekkernijen & ben benieuwd naar je volgende bericht!

Liefs, Ca & Willem.

• 05 April 2013 - 20:49

Ron:

He Jorine, gaaf verhaal...was al jaloers en nu helemaal.
    Nog ter verhoging van de feestvreugde, betalingsverkeer ING gisteren (dd 4apr. ) hele dag ontregelt, klanten verkeerde saldo, boekingen dubbel etc etc etc. Vandaag lag jou laatste projectie aan het Infuus. Ideal hele dag eruit. Gelukkig dat je een eind weg bent.... No worries toch? Gr. Ron

• 06 April 2013 - 09:19

Dirk-Jan:

Ziet er erg goed uit allemaal Jorine! Leuke foto's ook! Geniet nog heel erg van alle mooie zaken daar. Ga je nog naar Peru? Zo ja, heb ik nog wel n paar leuke tips voor je. Cool dat je ook met raphael hebt afgesproken,Polen is idd weer 8 jaar geleden!

• 16 Mei 2013 - 08:41

Frans:

Hola Jorine,

Como te va? Todavia te quedas en Sur America? Supongo q ya estas hablando el idioma muy bien y te estas divertiendo estupendamente. Sigues en camino o ya regresaste?

Un abrazo,

Paco